Preskoči na glavno vsebino
Drava Bike
Novica

Z Dravsko kolesarsko potjo se oživlja tudi dogajanje na naši Dravi

Reka Drava teče skozi 4 države (Italija, Avstrija, Slovenija, Hrvaška) in je v celoti dolga približno 710 km. Dravska kolesarska pot, ki poteka ob njej, se začne v neposredni bližini izvira reke Drave na toblaškem polju (Toblach) v Italiji. Nato se nadaljuje po avstrijski Koroški (Kärnten), Sloveniji in na koncu Hrvaški, kjer se trenutno konča v Legradu, ob sotočju Mure in Drave. Skupna dolžina označene poti tako znaša 510 km.

Dravska kolesarska pot je projekt, ki je po besedah direktorja Regionalne razvojne agencije za Podravje - Maribor Uroša Rozmana prišel v zrelo fazo. Pot tako predstavlja eno od pomembnejših državnih kolesarskih povezav v Sloveniji. “To pomeni, da je s strani države – Direkcije za infrastrukturo priznan kot eden ključnih, kjer je potrebno urediti ločeno kolesarsko infrastrukturo, vsako leto nam uspe urediti vsaj 5 – 10 km nove kolesarske poti. To pomeni, da je to že nek utečen proces. Smo pa v zadnjem obdobju partnerstvo razširili še na tri dodatne občine in dve dodatni področji kjer se ukvarjamo z ureditvijo plovnosti in zavarovanim območjem na reki Dravi ,” je dejal Rozman. Začetek nastanka Dravske kolesarske poti sega v leto 2015.

“Naš direktor Uroš Rozman je napisal magistrsko nalogo o prostorski umestitvi Dravske kolesarske poti od Dravograda do Središča ob Dravi, kar nam je bila nekako osnova. Takrat smo to prepoznali tudi v Mariboru in se pridružili partnerstvu za Dravsko kolesarsko pot,” je dodala vodja sektorja za turizem na RRA Podravje - Maribor Karmen Razlag.

Prizadevanja so bila nadgrajena v letu 2014, ko je Uroš Rozman, danes direktor RRA Podravje - Maribor, izdelal magistrsko nalogo »Prostorska umestitev Dravske kolesarske poti med Dravogradom in Središčem ob Dravi" za katero je prejel tudi Univerzitetno Prešernovo nagrado. S celovitim načrtovanjem in upoštevanjem že obstoječe infrastrukture ter javnih, gozdnih in poljskih poti je v delu prikazal učinkovitejši, hitrejši in predvsem finančno ugodnejši način umeščanja daljinskih kolesarskih poti. Na osnovi te naloge se je vzpostavilo sodelovanje med lokalnimi, regionalnim in nacionalnimi deležniki, znotraj Partnerstva za Dravsko kolesarsko pot," je dodala vodja sektorja za turizem na RRA Podravje - Maribor Karmen Razlag.

Kot pravijo je projekt dobro sprejet. “Občine čutijo ta projekt, kolesarji so zelo navdušeni nad tem kako se infrastruktura vsako leto izboljšuje. S promocijo smo naredili velike korake. To pomeni, da res povezujemo samo kolesarsko pot s turistično ponudbo kar je bil naš ključni cilj. Število kolesarjev se povečuje, imamo že dva števca. Ta pri Limbušu v Mariboru kaže več kot petdeset tisoč kolesarjev letno, tako, da resnično vsi kazalniki in tudi rezultati projekta povečujejo in izboljšujejo,” je pojasnil Rozman.

Dravska kolesarska pot pa ni le “popotovanje” s kolesom, temveč tudi posebno doživetje saj velja po naravnih lepotah in kulturni raznolikosti za eno najlepših kolesarskih poti v Evropi. V Sloveniji in na Hrvaškem je pot razdeljena na šest etap. Primerna je za družine in kolesarje uživače, ki ob svojih kolesarskih podvigih zelo radi obiščejo najlepše kotičke, začutijo utrip mest, ki jih obiščejo in v katerih nočijo ter obenem razvajajo svoje brbončice in se prepuščajo doživetjem, ki jih le-ta ponujajo. Narava in človek sta se v tisočletjih skupnega življenja neločljivo povezala. Obiščite krajinske parke ob Dravi in raziskujte pester življenjski prostor, ki nudi dom številnim rastlinam in živalim, nudi številne razglede in foto točke ter ponuja veliko možnosti za kulturne postojanke. Ponuja po tudi kulinarične užitke in nastanitvene objekte ob Dravi. Po vseh šestih etapah kolesarske poti Drava Bike pa se lahko zapeljete s kolesom tudi na vlaku.

Foto: Sam Strauss

“V lanskem letu smo imeli nekaj odsekov, ki so bili narejeni na novo. Ponosni smo na nove odseke v občini Muta, prav tako ureditev poti v bližini Fale in sama obnova mostu v Rušah, ki je prav tako dodala kolesarsko pot. V Dogošah smo uredili 2 km nove poti mimo športnega igrišča in sanirali smo pot v Hajdini, ki je bila v preteklosti poškodovana zaradi erozije. V letošnjem letu pa se je odprlo kar nekaj novih projektov, med njimi tudi zelo dolg odsek med Radljami ob Dravi in Breznom kjer se gradi 6 km kolesarske poti, prav tako imamo dve veliki gradbišči v Mariboru, eno na Lentu, druga je Dravska promenada, ki sta prav tako pomembna za Dravsko kolesarsko pot, ter ureditev kolesarske poti na Ptuju,” pojasnuje Rozman.

Partnerstvo za Dravsko kolesarsko pot, ki ga podpira 21 občin, je na zadnji skupščini potrdilo nadaljnje dveletno sodelovanje in koordiniranje partnerstva na področju promocije, ki ga že 3. leto izvaja Regionalna razvojna agencija Podravje - Maribor.

Partnerji projekta podpirajo uspešno zgodbo sodelovanja in sledijo zastavljenemu cilju po celovitem upravljanju območja reke Drave. V zadnjem letu so Direkcija RS za infrastrukturo, tudi partner projekta, ter občine in DEM na Dravski kolesarski poti uresničile mnoge novosti. Med njimi so: ureditev kolesarske steze na Ruškem mostu, izgradnja kolesarske poti v Muti, sanacija kolesarske poti v Hajdini, prestavitev poti v Dogošah in navezava kolesarske poti v Melju pri jezu. V letošnjem letu se bo zaključila gradnja kolesarske poti med Radljami ob Dravi in Breznom, v Mariboru na Lentu in pod Europarkom ter na Ptuju na nasipu v smeri Rance. Urejena in označena infrastruktura na Dravski kolesarski poti namreč predstavlja potencial za razvoj turističnih produktov s strani ponudnikov turističnih storitev zato partnerji podpirajo tudi idejo o enotnem sistemu izposoje koles.

RRA Podravje - Maribor je pomemben korak k razvoju reke usmerila tudi v okviru aktivnosti, ki se navezujejo na plovnost na reki Dravi. Med drugim je skupaj z občinami pripravila strokovne podlage za ureditev plovnosti na reki Dravi na območju med HE Mariborski otok in HE Fala. “Poleg turističnega vidika je potrebno omeniti potencial, ki ga Drava nudi za razvoj JPP, turističnih voženj ter možnosti nadgradnje in širitve ponudbe na področju športa in rekreacije na Dravi,” je izpostavil Rozman. Na Ministrstvu za naravne vire in prostor pozdravljajo idejo o oblikovanju delovnih skupin, ki bo sestavljena iz ključnih deležnikov in bo v prihodnje sledila cilju za ureditev plovbe s plovili na motorni pogon na celotnem območju reke Drave med Dravogradom in Mariborom. Skupaj z občinami se bo pripravilo odloke o plovbi na celotnem delu reke Drave.

Pomembno novost predstavlja želja po vzpostavitvi zavarovanega območja Drave državnega pomena, katerega cilj je dvigniti ugled in prepoznavnost zavarovanih območji ob Dravi. Ob tem pa še Rozman dodaja, da si želijo “vzpostaviti upravljanje in urediti njeno financiranje. Občine so na skupščini podpisale Pobudo o vzpostavitvi zavarovanega območja, ki ga bomo sedaj posredovali resornemu ministrstvu.”

Foto: Luka Božič

Vse aktivnosti še naprej podprte s strateško zastavljeno mednarodno promocijo, katere novost je nadgradnja spletnega portala in mobilne aplikacije ter vzpostavitev spletne trgovine kakor tudi nadaljnji razvoj in promocija doživetij na in ob Dravi.

Dravska kolesarska dostopna tudi na mobilni aplikaciji, spletni trgovini


Kako je z infrastrukturo, plovnostjo in zaščitenim območjem?


Vir: BK TV